Een 29-jarige Rotterdammer is op dinsdag 9 augustus 2022 slachtoffer geworden van bankhelpdeskfraude, waarbij hij zijn bankpassen, telefoons en een laptop aan de deur heeft afgestaan aan een zogenaamde bankmedewerkster.

Het slachtoffer ontving een valse e-mail van de bank waarin hem werd verteld dat zijn rekening was geblokkeerd en wat hij moest doen om deze rekening weer te deblokkeren. Nadat het slachtoffer deze stappen had doorlopen, werd hij telefonisch benaderd met het verhaal dat hij nieuwe bankpassen aan moest vragen en dat zijn huidige bankpassen en pincodes, en de apparatuur waarmee hij heeft ingelogd bij de bank, afgegeven moesten worden bij een bankmedewerkster aan de deur. Deze zogenaamde medewerkster stond even later aan de deur bij het slachtoffer om deze spullen op te halen. Ongeveer een kwartier later werd er door een jonge blonde dame met de pinpas van het slachtoffer geld opgenomen bij de Albert Heijn in de Markthal in Rotterdam. Op de beelden zien we deze jonge blonde dame de Albert Heijn binnenlopen waarna ze uiteindelijk tegoedkaarten afrekent bij de servicebalie.

Vragen
Wie herkent deze dame die bij de Albert Heijn aankopen doet met de pinpas van het slachtoffer? Zeer waarschijnlijk is dit dezelfde dame die ook aan de deur heeft gestaan bij het slachtoffer om, namens de zogenaamde bank, zijn spullen op te halen. Signalement: blanke jonge vrouw van 20-25 jaar, lang blond haar, normaal postuur, donkere schoenen, lichte broek, donkere jas, zonnebril, pet van het merk Gucci.

Meer informatie: politie.nl


Meld u aan voor De Ster nieuwsbrief (U ontvangt een bevestigingsmail)

Lees hier de privacyverklaring Hiermee geeft u toestemming om wekelijks een nieuwsbrief te ontvangen.