Na afloop van de wedstrijd tussen Excelsior en SC Cambuur hebben Excelsior4All en Coca-Cola Enterprises hun handtekeningen gezet onder de verlenging van het partnership. Coca-Cola Enterprises is als founding partner sinds de start betrokken bij de maatschappelijke stichting van Excelsior. Het nieuwe partnership loopt tot en met juli 2017.

De overeenkomst werd ondertekend door algemeen directeur John Brands van Coca-Cola Enterprises Nederland en directeur Wouter Gudde van Stichting Excelsior4All. Met deze verlenging van de samenwerking bevestigen beide partners het belang van een actieve en gebalanceerde leefstijl voor jongeren, waar de invulling en activatie van het partnership op gericht is.

Middelbare scholieren
In het nieuwe projectplan 2014-2017 hebben Excelsior4All en Coca-Cola opgenomen dat ze zich nadrukkelijker zullen richten op de doelgroep middelbare scholieren. Excelsior4All zal vier tot zes middelbare scholen in het werkgebied van de stichting (Kralingen-Crooswijk, Noord en Prins Alexander) de gelegenheid geven om deel te nemen aan een uniek programma. Deze samenwerking, die er vooral op gericht is om Rotterdamse jongeren meer te laten bewegen, bestaat uit een bezoek aan een thuiswedstrijd van Excelsior, deelname aan de Excelsior4All Scholencup, sporten in de inspirerende omgeving van Stadion Woudestein en de mogelijkheid gebruik te maken van de nieuwe Excelsior Experience. Deze Excelsior Experience is een voetbaldome in de huisstijl van Excelsior, die kan worden ingezet op de scholen en door Excelsior.

Duurzaam
Coca-Cola heeft een breed MVOprogramma. Als frisdrankleverancier richt dit zich voor een belangrijk deel op het zo duurzaam mogelijk maken van het bottelen van de frisdrank. Daarnaast ondersteunt het bedrijf lokale initiatieven in de omgeving waar het gevestigd is. Het hoofdkantoor staat in Rotterdam, in hetzelfde gebied als waar Excelsior4All ook actief is, en vanuit die gemeenschappelijkheid is de samenwerking van start gegaan.

Wouter Gudde van Stichting Excelsior4All en John Brands van Coca-Cola Enterprises Nederland. Foto: Jan den Breejen

Wouter Gudde van Stichting Excelsior4All en John Brands van Coca-Cola Enterprises Nederland. Foto: Jan den Breejen

Neus
Twee jaar geleden werd met steun van Coca-Cola Enterprises de MVO-dug-out neergezet langs het veld van Stadion Woudestein. Deelnemers aan maatschappelijke projecten van Excelsior4All of Coca-Cola kunnen vanuit deze dug-out de thuiswedstrijden van Excelsior van zeer dichtbij meemaken. Een unieke belevenis, want je zit letterlijk met je neus op het veld.

,,Wij zijn heel blij dat we de samenwerking met Coca-Cola Enterprises hebben verlengd”, zegt Wouter Gudde namens Excelsior4All. ,,Met de nieuwe Excelsior Experience die we gezamenlijk gaan neerzetten, kunnen wij nog meer jongeren in deze regio bereiken en ze proberen aan te zetten tot een actieve leefstijl en ze te laten sporten. Daarnaast komen ze via Excelsior4All in contact met Excelsior, wat goed is voor de uitstraling van de club.” John Brands namens Coca-Cola Enterprises: ,,wij waarderen de samenwerking met Excelsior en zijn er trots op dat we als founding partner van Excelsior4All betrokken zijn bij deze club en haar maatschappelijke stichting. Met partners als Excelsior4All willen we bijdragen aan de ontwikkeling van jongeren; op het gebied van een actieve leefstijl maar ook als voorbereiding op hun professionele toekomst”.

excelsior-logoWebsite: www.sbvexcelsior.nl
Adres: Stadion Woudestein
Honingerdijk 110