De gemeente Rotterdam ondervindt momenteel een grote internetstoring. Hierdoor zijn belangrijke systemen, waaronder het telefoonnummer 14010, niet bereikbaar. Verschillende gemeentelijke diensten zijn platgelegd.

Inwoners van Rotterdam die een afspraak hadden op een gemeentelijke locatie, worden persoonlijk geïnformeerd en hun afspraken worden verplaatst. Het is momenteel niet mogelijk om bij de gemeente terecht te kunnen voor bijvoorbeeld het aanvragen van een paspoort of rijbewijs. Ook bezoekersparkeren is niet mogelijk.

De oorzaak van de storing ligt bij de internetprovider van de gemeente Rotterdam, Vodafone/Ziggo.

De gemeente liet rond 11:45 uur weten dat de storing is opgelost. Mensen kunnen de gemeente weer bellen en ook afspraken starten weer op. Wie ‘s ochtends een afspraak had die niet kon doorgaan, kan telefonisch of online een nieuwe afspraak inplannen.


Meld u aan voor De Ster nieuwsbrief (U ontvangt een bevestigingsmail)

Dit veld is vereist.
Lees hier de privacyverklaring Hiermee geeft u toestemming om wekelijks een nieuwsbrief te ontvangen.