• NIAZ-kwaliteitslabel voor Havenziekenhuis

Het Havenziekenhuis heeft voor de derde achtereenvolgende keer het kwaliteitskeurmerk van het Nederlands Instituut voor de Accreditatie van Ziekenhuizen (NIAZ) gekregen.

Goede zorg met persoonlijke aandacht staat centraal bij het Havenziekenhuis en met dit keurmerk krijgen patiënten de garantie dat het Havenziekenhuis continu werkt aan een betere organisatie en een betere kwaliteit van de zorg. De toekenning van het NIAZ-keurmerk is een extra stimulans bij het verder ontwikkelen van het kwaliteitsbeleid.

Cor Calis
Directeur Cor Calis is trots op dit resultaat. “Het NIAZ-certificaat is het belangrijkste kwaliteitslabel voor ziekenhuizen en we zijn erg blij dat we het opnieuw gekregen hebben. De ziekenhuisdeskundigen van het NIAZ bezochten begin dit jaar verschillende afdelingen, spraken medewerkers en medisch specialisten en controleerden talloze documenten en procedures. Dat het NIAZ voor de derde keer op rij heeft besloten ons dit kwaliteitslabel te geven, bewijst dat patiënten hier kunnen rekenen op uitstekende zorg. Dit geweldige resultaat hebben we mede te danken aan de inzet van al onze medewerkers en de informatie die we van patiënten krijgen.”

Zorgkaart Nederland
Op de website Zorgkaart- Nederland krijgt het Havenziekenhuis een 8,7 als rapportcijfer en 96 % van de patiënten beveelt het ziekenhuis aan bij anderen. Vooral de kwaliteit van de zorg en de persoonlijke aandacht worden vaak genoemd. Een patiënt bracht het vorige week mooi onder woorden: “Het Havenziekenhuis heeft mij zeer positief verbaasd in de hele snelle en goede service op alle vlakken. Vanaf het moment van de eerste afspraak tot aan mijn ontslag uit het ziekenhuis heeft slechts anderhalve maand in beslag genomen. Er werd geconstateerd dat er een hernia in de onderrug aanwezig was en een operatie was noodzakelijk. Een goede maand later kon ik al terecht om geopereerd te worden en binnen een paar dagen naar huis. Het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam en ook de locatie is perfect met leuke koffiehoekjes waar iedereen gebruik van kan maken en als toppunt het restaurant met terras en een prachtig uitzicht over de Maas. Dit ziekenhuis kan ik iedereen aanraden”.

IJsje
Alle medewerkers van het Havenziekenhuis werden deze week getrakteerd op een ijsje, waarmee het goede nieuws dat de patiëntenzorg van het Havenziekenhuis door het NIAZ doorgelicht én gezond bevonden is werd gevierd.

(ingezonden mededeling Havenziekenhuis)