Het komt regelmatig voor; je staat voor de kassa en net voordat je wordt geholpen gaat je telefoon. Bloemist Alexandra Bernardi van Bloemenshop Kralingen aan de Oudedijk is het zat dat ze telkens op bellende klanten moet wachten.
Bernardi had er zo genoeg van dat ze besloot een bordje op de kassa te plakken. ‘In verband met uw privacy willen wij u NIET STOREN tijdens uw telefoongesprek en helpen wij graag EERST de volgende klant.’
“Het is niet erg dat ze bellen in de rij, maar wel als we ze helpen. Het gebeurt regelmatig dat anderen moeten wachten op iemand die het te druk heeft met zijn mobieltje”, aldus de bloemist. “Ze hebben dan niet eens de tijd om simpel hallo of tot ziens te zeggen. Het is gewoon niet netjes.”
Klanten waarderen het bord en vinden het een goede actie. “Ik bel zelf nooit als ik word geholpen en irriteer me er ook aan als anderen dat wel doen”, vertelt één van de klanten.
Meld u aan voor De Ster nieuwsbrief (U ontvangt een bevestigingsmail)
recent commentaar