Het Vredenoordplein is woensdagmiddag 7 juni in de ban van taal. Dan vindt namelijk voor de eerste keer het Letterfeest plaats. Alle basisschoolleerlingen uit Kralingen en Crooswijk zijn welkom. 

Welzijnsorganisatie DOCK organiseert het Letterfeest samen met onder meer de bibliotheek en stichting Cultuur Concreet. ‘We hebben allemaal op onze eigen manier met taal te maken’, legt Elizabeth Deelen van DOCK uit. ‘En het leek ons mooi om iets te organiseren waarbij taal centraal staat.’

Om een leuk programma samen te stellen, schakelde DOCK de hulp in van de basisscholen in Kralingen en Crooswijk. Tientallen groep 7-leerlingen kregen vooraf de uitdaging om een leuke, aansprekende activiteit voor het Letterfeest te bedenken.

Dat leverde al veel leuke ideeën op, vertelt Elizabeth. ‘Zo bedacht een groep leerlingen het spel ‘robotgalgje’. Kinderen knutselen dan een robot in elkaar en spelen vervolgens galgje. Elke keer als ze een letter verkeerd raden, verliest de robot een onderdeel.’

DOCK vindt het belangrijk om de doelgroep bij dit soort activiteiten zelf mee te laten denken, legt Elizabeth uit. ‘Wij kunnen zelf ook activiteiten bedenken. Maar, kinderen zijn zo creatief. En we vinden het mooi om hen op deze manier een rol en verantwoordelijkheid te geven.’

Programma
Nieuwsgierig geworden? Kom dan woensdag 7 juni naar het Vredenoordplein. Het Letterfeest is vooral bedoeld voor de basisschoolleerlingen uit Kralingen en Crooswijk. Naast DOCK, de bibliotheek en stichting Cultuur Concreet werken nog veel meer organisaties mee aan het programma.

Zo is de Excelsior Foundation ook van de partij. Dansschool Kralingen verzorgt een optreden en kunstenares Sonja van Dolron is met haar Atelier op Wielen ook present. Leerlingen van de Kralingse Melanchthon-vestiging zorgen ondertussen voor lekkere hapjes en wat te drinken.

Via: nieuwsbrief gemeente Rotterdam


Meld u aan voor De Ster nieuwsbrief (U ontvangt een bevestigingsmail)

Lees hier de privacyverklaring Hiermee geeft u toestemming om wekelijks een nieuwsbrief te ontvangen.