Na het bejubelde stuk De Vader en de komische voorstelling De Waarheid kunnen we opnieuw genieten van een toneelstuk van het Parijse wonderkind Florian Zeller, één van de meest gespeelde toneelauteurs van dit moment. Het Oog van de Storm is nu te zien met topacteurs Hans Croiset, Anne Wil Blankers, Johanna ter Steege e.a.. De voorstelling wordt geproduceerd door MORE Theater Producties en is op 8 en 9 maart te zien in Theater Rotterdam. We zijn er trots op dat de landelijke premiere op 9 maart bij ons in Rotterdam plaatsvindt. We hopen dat je hier aandacht aan wilt besteden. Voor interviewverzoeken kun je met mij contact opnemen.
In Het Oog van de Storm volgen we André en Madeleine die al meer dan 50 jaar gelukkig getrouwd zijn. Hij was ooit een succesvol schrijver, maar de laatste tijd is hij vergeetachtig en verward, zij een toegewijde en sterke vrouw die altijd zijn steun en toeverlaat is geweest. Dit weekend zijn hun dochters, Anne en Elise, naar het ouderlijk huis gekomen om op verzoek van de uitgever André’s papieren te sorteren. Na een stormachtige nacht gebeuren er vreemde dingen. Alles wijst erop dat er een groot gemis te betreuren is. Maar wie is er overleden?
Het Oog van de Storm geeft geen antwoorden. Zeller: ‘Belangrijk is dat de toeschouwer in het hoofd van de personages kruipt en zo vanuit een steeds wisselend perspectief hun leven meebeleeft.’ De loop der dingen wordt daardoor soms ongrijpbaar en dubbelzinnig, maar de pijnlijke weg van het gemis, de onverdraaglijke pijn van de afwezigheid van de ander, is helder en navoelbaar. Hier wordt een levenslang één-zijn in tweeën gescheurd.
Algemene informatie
Het Oog van de Storm wordt geproduceerd door MORE Theater Producties. De voorstelling is op 8 en 9 maart te zien bij Theater Rotterdam (maandag 9 maart premiere) en gaat daarna op tournee. Meer informatie www.tr.nl
Credits
Cast: Hans Croiset, Anne Wil Blankers, Johanna ter Steege, Marguerite de Brauw, Bo Bojoh en Zouhair Mtazi
Regie: Agaath Witteman
Tekst: Florian Zeller Vertaling: Laurens Spoor
Foto’s © Mark Engelen
recent commentaar